השוואת מחירי ביטוח רכב – לא תמיד הביטוח הזול ביותר הוא המשתלם ביותר
נהוג להאמין שמחיר זול הוא מחיר משתלם. זאת משום ההגיון הבסיסי לפיו ככל שפחות נוציא כסף, כך נשמור יותר כסף אצלנו. במקרים מסוימים, האמרה הזו אינה נכונה ואפילו ממש מטעה. בין המקרים הללו נמצא הביטוח. סעיפים שונים שהוכנסו עם השנים על ידי חברות הביטוח השונות במטרה למשוך אליהן יותר לקוחות הופכים את פרמיות הביטוח לזולות הרבה יותר. כיום כבר אין צורך בסוכן ביטוח פרטי או אדם שיחפש מעשית את הביטוח הזול ביותר.
כיום המשימה של איתור הביטוח הזול ביותר מוטלת על הלקוח עצמו. מצב זו חוסך משמעותית את הפרמיה שהיה לוקח הסוכן אולם יש בה גם סיכונים לא מעטים הנגזרים מעצם השינוי באופן בחירת הביטוח. הלכה למעשה, רוב הנהגים כיום אינם מודעים לסעיפים ולמקרים אותם הביטוח שלהם מכסה. ישנם נהגים רבים שאפילו אינם יודעים באיזה סוג ביטוח הם מחזיקים או לחילופין, מתי הוא פג. השינויים בביטוח הביאו להוזלת מחירים מחד ולגרימת נזק משמעותי לנהגים מאידך.
השתתפות עצמית
השתתפות עצמית הינה בין הסעיפים שהוכנסו בשנים האחרונות על ידי חברות הביטוח השונות. הסעיף מאפשר לנהגים לשלם פרמיה מוזלת באופן משמעותי תוך התחייבות להשתתפות חלקית בפיצויי הביטוח במקרה של תאונה. חברות רבות מגדירות את סכום ההשתתפות העצמית בכמה עשרות אלפי שקלים. סכום זה יכול להתחיל מ-10,000 שקלים בהשתתפות עצמית ולהגיע לסכומים הרבה יותר גבוהים.
על ידי ההשתתפות העצמית רוכש המבוטח את הבטחון שאכן יש לו פיצוי במקרה של תאונה. רוב הנהגים אינם שמים ליבם לכך בעת החתימה על הביטוח אולם הלכה למעשה, מרבית התאונות אינן מצריכות פיצויים של מעל 20,000 שקלים. יתרה מכך, מי מוכן לשלם 20,000 שקלים מכיסו תמורת הנחה של 10,000 שקלים במחיר הביטוח? מסתבר שנהגים רבים "נופלים בפח" זה ומשלמים מחירים יקרים בהרבה ממחירי ההנחות.
כיסוי חלקי
חברות ביטוח רבות מחתימות את הנהג על חוזה מרובה דפים ואותיות קטנות אותן רוב הנהגים הישראליים לא עוצרים לקרוא. טמפרמנט, לחץ לעבודה או כל סיבה אחרת – הם אשר מונעים את הנהג מבדיקה יסודית של מהות הביטוח והכיסויים שהוא מעניק. חברות ביטוח רבות מסייגות סעיפים שונים מהביטוח וזאת מבלי שהמבוטח ידע. בעת הדרישה לפיצויים מחברת הביטוח, רק אז מגלה המבוטח כי למעשה אין ביטוח על סעיפים שונים המורידים את האטרקטיביות של ההצעה.