צרו קשר

וואצאפ

מאמרים

חשיבותו של ביטוח נסיעות לחו

חשיבותו של ביטוח נסיעות לחו"ל

כאשר אנו נערכים לקראת יציאה לטיול, אנו מקפידים על שלל דברים – ובכלל זה המרת הכספים, הזמנת טיסות ומלונות, השכרת רכב ועוד. עם זאת, חלק מהאנשים נוטים לשכוח את הדבר החשוב ביותר שיש להסדיר לקראת טיסה או חופשה – ביטוח נסיעות לחו"ל. על אף שנראה כי המודעות לנושא גבוהה, לא כולם בהכרח רוכשים ביטוח טרם הנסיעה, עניין העלול להעמיד אנשים רבים בשלל מצבים בעייתיים. לפניכם כל מה שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל.

מדוע כל כך חשוב לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל?

כמעט שאין אדם שלא נזקק לטיפול רפואי כלשהו, לפחות פעם אחת במהלך חייו. למעשה, רובנו נזקקים לטיפול רפואי לפחות מספר פעמים בשנה, בין אם מדובר בצינון פשוט ובין אם מדובר בעניינים מורכבים יותר. בניגוד לישראל, בה אנו משלמים סכום חודשי מסוים עבור ביטוח בריאות (במסגרת חוק הבריאות הממלכתי), בחו"ל הביטוח הזה אינו תקף, ועלויות שירותי הבריאות או הטיפולים הרפואיים עלולות להרקיע שחקים – בייחוד לאור העובדה שאיננו אזרחי המקום. בנוסף, בניגוד לשגרה שאנו מנהלים בחיי היומיום, טיולים לחו"ל כוללים בדרך כלל מגוון של פעילויות או אטרקציות, אשר במהלכן אנו עלולים להיפצע. מסיבות אלה, חשוב מאוד להקפיד ולרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל טרם הטיסה.

מה כולל ביטוח נסיעות לחו"ל בדרך כלל?

כיום קיימים מגוון של ביטוחי נסיעות לחו"ל, אשר משתנים ביניהם בתנאים שלהם, בעלויות הכיסוי, במצבים בהם הם תקפים ועוד.

עם זאת, הביטוחים הסטנדרטיים לרוב מכסים שלושה מצבים:

• כיסוי רפואי – מדובר בסעיף החשוב ביותר בביטוח הנסיעות. סעיף זה מספק כיסוי לפינוי לארץ, חילוץ במקרה של תאונה, פינוי לבית חולים, רכישת תרופות, הוצאות אשפוז ושאר הוצאות עבור שירותים רפואיים. סעיף זה קריטי וחשוב ביותר, ובעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל, יש לקרוא היטב את האותיות הקטנות ולוודא שהוא קיים ומעניק כיסוי נרחב למגוון של מצבים בריאותיים או רפואיים.

• ביטוח טיסות – סעיף זה חל עוד כאשר אנו נמצאים בארץ, ומאפשר לנו לבטל או לדחות טיסות בשל מצבים כמו אשפוז או מוות של בן משפחה קרוב, נזק חמור הנגרם לנו ולא מאפשר לנו לטוס וכדומה.

• ביטוח מטען – סעיף הנוגע לביטוח הכבודה שלנו מפני נזקים שונים, גניבה, אובדן וכדומה. האם יש צורך להזמין ביטוח נסיעות לחו"ל גם כאשר טסים במסגרת טיול מאורגן? התשובה לכך היא פשוטה וחד משמעית: כן. בעוד שחברת הטיולים דואגת לטיול המאורגן בחו"ל, למקומות בהם נבקר, לארוחות, לבית המלון ועוד – היא אינה דואגת גם לבריאות הפיזית שלנו, ואינה מעניקה טיפול או פיצוי כלשהו במצבים בהם קורה לנו או לאחד מאהובינו משהו.

כלומר, במידה ותצאו לטיול מאורגן ותמצאו את עצמכם בסיטואציה הדורשת טיפול רפואי או אישפוז בבית חולים, העלויות לא יכוסו על ידי חברת הטיולים ותיאלצו לשלם סכומים גבוהים במיוחד עבור הטיפול הרפואי

האם יש צורך להזמין ביטוח נסיעות לחו"ל גם כאשר טסים במסגרת טיול מאורגן?

התשובה לכך היא פשוטה וחד משמעית: כן. בעוד שחברת הטיולים דואגת לטיול המאורגן בחו"ל, למקומות בהם נבקר, לארוחות, לבית המלון ועוד – היא אינה דואגת גם לבריאות הפיזית שלנו, ואינה מעניקה טיפול או פיצוי כלשהו במצבים בהם קורה לנו או לאחד מאהובינו משהו. כלומר, במידה ותצאו לטיול מאורגן ותמצאו את עצמכם בסיטואציה הדורשת טיפול רפואי או אישפוז בבית חולים, העלויות לא יכוסו על ידי חברת הטיולים ותיאלצו לשלם סכומים גבוהים במיוחד עבור הטיפול הרפואי

 

מאמרים נוספים בשבילך

לפרטים צרו איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם